Results 1 to 11 of 11

Today is Beetle Day! :D

  1. #1
    Join Date
    Dec 2013
    Location
    Madina't Isa, Bahrain
    Posts
    579

    Today is Beetle Day! :D

    It was a nice day to chill today. I managed to pick-up 3 beetles from my roof deck in less than 30 minutes with me just sitting there.




    Not really an insect lover but beetles have always held a special place in my heart


    Beetle #1.. A shiny bronze colored fella. Flew right into my face, twice lol







    Beetle #2.. Had an elytra that is somewhat frosty like a refrigerated grape







    Beetle #3.. Was a nasty one. It had mouthparts that could literally bite your skin off







    Picked this one outside. This'll make a perfect "tree" for a small arboreal creature. This driftwood really was the highlight of my day lol







    A morning view from my roof deck. I was like, WTH?!





    Enjoy your monday guys. I sure did!

  2. #2
    Join Date
    Nov 2012
    Location
    Philippines
    Posts
    1,701
    Happy Beetle Day!

    Beetle #2 reminds me of my pets back in the days. We would catch one and tie a thread on its thorax. Once it gets dark, we release them into the wild and find another one the next day. Believe it or not, I've never had beetle casualties.

  3. #3
    Join Date
    Dec 2013
    Location
    Madina't Isa, Bahrain
    Posts
    579
    I suck at that. I'd tie a string around their thorax but they won't fly and would rather drop dead on that string. I end up releasing them afterwards haha

  4. #4
    Join Date
    Nov 2012
    Location
    Philippines
    Posts
    1,701
    Quote Originally Posted by Tongue Flicker View Post
    I suck at that. I'd tie a string around their thorax but they won't fly and would rather drop dead on that string. I end up releasing them afterwards haha
    Ahh, you have so much to learn, little Beetle Wrangler. My nieces are a different story. They'd put one in a jar, cover the lid with plastic, put some holes in the lid and observe it. When the day is up, they have to release it. LOL.

    My nephews believe otherwise. Once we were at Bohol and he caught himself a starfish. He wanted to take it back to Manila. When I ordered him to put it back, he cried like a girl screaming, "I'm never gonna have pets ever!"

  5. #5
    Join Date
    Dec 2013
    Location
    Madina't Isa, Bahrain
    Posts
    579
    Hahaha! Aww poor nephew. What i usually do is sun-dry the starfish for 24 hours, bury it in dry sand under the nootime sun then brush it off and sun it again. It's ready to take home after that. Some provinces don't allow animal souvenirs though lol

  6. #6
    Join Date
    Nov 2012
    Location
    Philippines
    Posts
    1,701
    Quote Originally Posted by Tongue Flicker View Post
    Hahaha! Aww poor nephew. What i usually do is sun-dry the starfish for 24 hours, bury it in dry sand under the nootime sun then brush it off and sun it again. It's ready to take home after that. Some provinces don't allow animal souvenirs though lol
    I think Bohol won't allow it, especially since we got it from Balicasag Island- the fish sanctuary. But it was pretty hilarious to see the boy cry. His dad was very considerate to console his young, grieving heart. I, on the other hand, was the cruel aunt who walked out, laughed and convince myself that it was tough love. Yes, I'm sorry, I can be harsh sometimes.

    Poor starfish... LOL. Let see you do that with a jellyfish.

  7. #7
    Join Date
    Dec 2013
    Location
    Madina't Isa, Bahrain
    Posts
    579
    Oh yeah, even seashells and dead corals are not allowed. Same goes for the sea sand lol.. I brought a bagful of driftwood and treebarks from Bohol last year though

  8. #8
    Join Date
    Nov 2012
    Location
    Philippines
    Posts
    1,701
    Quote Originally Posted by Tongue Flicker View Post
    Oh yeah, even seashells and dead corals are not allowed. Same goes for the sea sand lol.. I brought a bagful of driftwood and treebarks from Bohol last year though
    Same here. We brought a couple of dead corals and seashells. We even made a necklace that had some inside a little glass bottle. My nieces were ecstatic the night we planned the idea.

    Unlike you, my mom decided to bring more than she could carry. We were almost charge for over baggage because she decided to bring some rocks to use as scrubs.

  9. #9
    Join Date
    Dec 2013
    Location
    Madina't Isa, Bahrain
    Posts
    579
    Wahaha i don't really get the rocks for use as a body scrub. I remembering seeing a football sized rock on our bathroom window too lol

  10. #10
    Join Date
    Nov 2012
    Location
    Philippines
    Posts
    1,701
    Quote Originally Posted by Tongue Flicker View Post
    Wahaha i don't really get the rocks for use as a body scrub. I remembering seeing a football sized rock on our bathroom window too lol
    Well, the rocks they call pumice stone is for skin exfoliation. I used to believe it was used for removing really hard to get dirt. Hahaha, it was in high school when I later found out that it's actually part of an old habit to keep women's skin smooth.

  11. #11
    Join Date
    Dec 2013
    Location
    Madina't Isa, Bahrain
    Posts
    579
    Oh pumice. I just realized that the rock i was referring to was actually the one that my sister calls as "tawas". Looks like a huge crystal that feels weird to the touch @_@

Please reply to this thread with any new information or opinions.

Similar Threads

  1. Had to Take My Dog to the Vets Today
    By Alpha1 in forum Dog Health and Nutrition
    Replies: 2
    Last Post: 12-27-2013, 10:28 PM
  2. there is no activity today
    By Reptile person in forum Chitchat
    Replies: 7
    Last Post: 11-27-2013, 09:18 PM
  3. The Tortoise Beetle
    By Alpha1 in forum Spiders and Insects
    Replies: 1
    Last Post: 02-25-2013, 07:55 PM
  4. Hi new today
    By Barney in forum Introductions
    Replies: 3
    Last Post: 11-06-2012, 02:07 PM
  5. congratulations, everybody...today is:
    By princess-sprinkles in forum Cat Training and Behavior
    Replies: 1
    Last Post: 04-08-2012, 05:59 AM

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •  
Family & Health Forums: Mom Forum - Senior Forums - Health Forum - Low Carb Forum